دانلود ، ربات ، جنگ

نوکیا برگشته است. این شرکت در اوایل دهه ۲۰۰۰ بازار موبایل را قبضه کرده بود، بعد از گذشت چند سال، حالا دوباره احیا شده است و گوشی های هوشمند و خاطره سازی مانند نوکیا ۳۳۱۰ را به بازار عرضه کرده است. اما این برند چقدر محبوب است؟ آیا با بازگشت دوباره خود موفق عمل کرده است یا خیر؟

HMD Global اولین گوشی ها از سری جدید نوکیا را در فوریه سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه MWC در بارسلونا معرفی کرد و از آن زمان تا به امروز میلیون ها نسخه از این گوشی ها را به فروش رسانده است. اخیراً موسسه IDC تأیید کرده است که گوشی های نوکیا فروش خوبی داشته اند. فرانسیسکو جرنیمو، مدیر تحقیقات IDC می گوید: “این یک شروع عالی است.” IDC تخمین زده که نام تجاری نوکیا در رتبه پنجم در فنلاند قرار دارد و دارای ۰٫۴ درصد از سهم بازار جهانی است. این آژانس اعلام کرده است که فروش گوشی های نوکیا در نیمه اول سال، ۱٫۵ میلیون دستگاه بود. اما آمار فروش دقیق و پیش بینی سه ماه پایانی به صورت زیر می باشد:

  • در سه ماهه اول ۲۰۱۷: فروش فقط در چین ۰٫۱ میلیون دستگاه
  • در سه ماهه دوم ۲۰۱۷: تنها در ماه ژوئن در بازار جهانی ۱٫۴ میلیون
  • در سه ماهه سوم ۲۰۱۷: در حدود ۲٫۵ میلیون
  • در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷: با ارائه دو مدل جدید، ۳٫۵ میلیون

با ادامه روند فروش خوب گوشی ها و معرفی گوشی های جدید (نوکیا ۲، ۷ و ۹) پیش بینی می شود که این شرکت به زودی به آمار فروش ۱۰ میلیون دستگاه، دست یابد و این یک بازگشت فوق العاده برای یکی از پیشگامان دنیای موبایل خواهد بود.